DEMO

Planerare inom funktionsstöd

Om kommunen

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.

Du som planerare kommer att arbeta på funktionsstöd, Västra Storgatan 51 D tillsammans med andra kollegor och enhetschefer.

Funktionsstöd innefattar boende inom LSS, daglig verksamhet och personlig assistans samt stöd till psykiskt funktionsnedsatta via boendestöd och boende inom socialpsykiatrin.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Som planerare inom funktionsstöd har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. Du är van att prioritera, hantera information och skapa struktur. Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Ditt engagemang är stort och du har förmåga att samarbete med ledning och medarbetare. Arbetsuppgifterna består i att bemanna akut- och planerad frånvaro. Hantering av resurspass samt vid behov personalförsörjning med intermittentanställda ingår också. Du är ett stöd till enhetschefen gällande administrativa arbetsuppgifter samt stöd vid rekrytering och uppföljning av vikarier.

Du arbetar i Time Care Pool och Heroma, även behjälplig i Time Care Planering/Multiaccess. Att vara ett stöd i dialogen mellan lönesupport och schemasupport ingår i din roll men även nära samarbete med Time Care-ombud. Du är också ett stöd i bemanningsfrågor gentemot enhetschefer och medarbetare.

Din profil

Du som söker har gymnasieutbildning med inriktning vård och omsorg, administrativ utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering, bemanning och administration. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom funktionsstöd som stödassistent för att ha en god kännedom om verksamhetsområdet och dess behov. Du har datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. B Körkort är meriterande.

Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare ser vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

Anställningsvillkor

Antal tjänster
1
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse.
Publicerad
2024-07-15
Ansök senast
2024-08-18

Kontaktpersoner

  • Rickard Staf
    Enhetschef
    Telefon 044-13 23 29
  • Maria Persson
    Enhetschef
    Telefon 044-13 58 24
  • Kommunal
    Telefon 010-442 79 57
  • Vision
    Telefon 044-13 29 63

Ansökningsinformation

Referensnummer
OMS-2024-108Ansök här

Övrig information

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.